Lediga jobb som Ekonomichef i Strömstad

Se lediga jobb som Ekonomichef i Strömstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Strömstad som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomichef

Ansök    Nov 25    Daftö Resort AB    Ekonomichef
Vi söker en affärsdriven Ekonomichef Vill du vara med och skapa upplevelser i världsklass? Vi söker en verksamhetsnära och engagerad Ekonomichef som vill bidra till vår fortsatta utveckling och växa tillsammans med oss. I rollen får du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen och arbetar både strategiskt och operativt. Du är en viktig partner till ledningen och ett stöd till verksamheten i affärsbeslut. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla ... Visa mer
Vi söker en affärsdriven Ekonomichef
Vill du vara med och skapa upplevelser i världsklass? Vi söker en verksamhetsnära och engagerad Ekonomichef som vill bidra till vår fortsatta utveckling och växa tillsammans med oss.
I rollen får du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen och arbetar både strategiskt och operativt. Du är en viktig partner till ledningen och ett stöd till verksamheten i affärsbeslut.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Leda och utveckla ekonomiarbetet
Ekonomisk styrning, redovisning, rapportering och bokslut
Budget, prognos och controlling
Stöd vid investeringar och affärsutveckling
Aktiv del i ledningsgruppen

Vi tror att du:
Har en akademisk examen inom ekonomi och erfarenhet från liknande roll
Kombinerar analysförmåga med helhetssyn och affärsfokus
Är kommunikativ, prestigelös och trivs i samarbete med andra
Har erfarenhet av ekonomisk uppföljning, bokslut och processförbättringar
Har engagemang, nyfikenhet och driv att skapa värde i verksamheten

Vi erbjuder:
En nyckelroll i ett växande, familjeägt företag med stark kultur
Stora möjligheter att påverka och utveckla både rollen och bolaget
En arbetsmiljö där entreprenörskap, glädje och engagemang står i fokus

Har vi väckt ditt intresse? Skicka in din ansökan redan idag dock senast den 13 november. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ekonomichef till Strömstads kommun, Strömstad

Ansök    Mar 21    Maquire Group AB    Ekonomichef
Med sitt natursköna läge i norra Bohuslän är Strömstads kommun en attraktiv plats att bo på och besöka. Det mäktiga Kosterhavet i väster sätter sin prägel på stadsbilden och omgivande kustsamhällen. Förenings- och kulturlivet är både färgstarkt och mångsidigt. Gränshandeln i kombination med en stark besöksnäring är grunden för det lokala näringslivet, men här finns även kunskapsföretag inom branscher som läkemedel, spedition och miljöteknik. Kommunen har ... Visa mer
Med sitt natursköna läge i norra Bohuslän är Strömstads kommun en attraktiv plats att bo på och besöka. Det mäktiga Kosterhavet i väster sätter sin prägel på stadsbilden och omgivande kustsamhällen. Förenings- och kulturlivet är både färgstarkt och mångsidigt. Gränshandeln i kombination med en stark besöksnäring är grunden för det lokala näringslivet, men här finns även kunskapsföretag inom branscher som läkemedel, spedition och miljöteknik.

Kommunen har drygt 13 300 invånare, sommartid är vi mångdubbelt fler! Som medarbetare i Strömstads kommun har du Sveriges viktigaste jobb på Sveriges vackraste plats. Här har vi havet i centrum och livet i fokus! Allt om Strömstads kommun: www.stromstad.se. Flytta hit: www.stromstad.se/flyttahit

Om uppdraget

Ekonomiavdelningens huvuduppdrag är att stödja kommunens politiker, chefer och medarbetare så att de kan leverera välfärd till invånare, näringsliv och besökare. Förändringar i omvärlden och behov av kvalitativ utveckling ställer stora krav på nytänkande och resursoptimering. Ekonomiavdelningen bidrar genom ett medvetet och effektivt utvecklings- och hållbarhetsarbete.

Om rollen

Som kommunens ekonomichef har du ett strategiskt ansvar för kommunens ekonomi samt ett operativt ansvar för kommunens ekonomiavdelning. Avdelningen har till uppgift att skapa förutsättningar för en god ekonomisk hushållning samt ta fram högkvalitativa beslutsunderlag inom ekonomi- och finansområdet. Avdelningen ansvarar också för kommunens gemensamma upphandlingsfunktion.



En viktig del i arbetet är att vidareutveckla och samordna insatserna inom avdelningen för att ge professionellt stöd och beslutsunderlag till kommunens och de kommunala bolagens chefer, ledningar och politiker. Ekonomichefen är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp.

Du som person

Vi söker dig med erfarenhet av arbete med kvalificerade ekonomiska frågor i en större organisation där du också drivit förändringsprocesser och utvecklingsarbete. Du har god kunskap om offentlig förvaltning och koncernfrågor. Har du arbetat med frågorna i en politiskt styrd verksamhet, gärna i en kommun, är det meriterande. Du har en relevant akademisk examen.  

Som person är du trygg i ledarrollen och har ett genuint intresse för samhällsfrågor liksom för det kommunala uppdraget. Du har en god förmåga att kommunicera, bygga relationer och samarbetar aktivt för bästa möjliga lösning för kommunens och platsens bästa. 

Vårt erbjudande!

Vi kan erbjuda ett intressant och utvecklande uppdrag i en stimulerande miljö såväl geografiskt som organisatoriskt. Strömstad är en kommun med starkt utvecklingsfokus och med bra förutsättningar för en god ekonomi. Vår geografiska placering vid norska gränsen erbjuder ett strategiskt läge för företag med närhet till storstäder som Oslo och Göteborg. Läget erbjuder också en spännande plattform för nyföretagande där kommunen som organisation bidrar genom att skapa förutsättningar för etablering och tillväxt. Samverkan med det lokala näringslivet är en viktig faktor för utveckling.

En stolthet att bygga vidare på är Kosterhavet, Sveriges enda marina nationalpark med naturupplevelser i världsklass. Kust och skärgård, livskvaliteten, det breda föreningslivet liksom en god arbetsmarknad är viktiga skäl till varför kommunens invånarantal successivt växer. Kommande års kraftiga tillskott på den lokala bostadsmarknaden väntas ge ytterligare inflyttning och tillväxt.

Kommunens vision 2030 beskriver Strömstads framtid som ”En attraktiv gränsregion och mötesplats vid havet. En internationell småstad med livskvalité, natur och friluftsliv i världsklass.”  Två långsiktiga mål ska visa vägen mot visionen; ett tillväxtmål om att växa till 15 000 invånare år 2030 och ett miljömål där Strömstad är en fossiloberoende kommun år 2030. Som ekonomichef är du en nyckelspelare för att möjliggöra de aktiviteter och den verksamhet som krävs för att platsen och kommunen ska utvecklas i önskad riktning!



Mer information

Mer information om tjänsten - välkommen att kontakta vår samarbetspartner på Maquire, Per Synnes 0702-99 15 30 alt [email protected]. Din intresseanmälan skickar du senast 10 april. Visa mindre

Affärsorienterad CFO Coop Väst

Att vara CFO på Coop Väst Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativ... Visa mer
Att vara CFO på Coop Väst

Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.
 
Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera verksamheten.
 
Övergripande arbetsuppgifter
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.
 
Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen. 
 

• Koncernredovisning
• Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar.
• Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning
• Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning
• Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen
• Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner
• Intern styrning och kontroll
• Avtalshantering
• Ansvarig för funktionerna Ekonomi och IT ( beställaransvar)
• Personalansvar
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Coop Väst förespråkar agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail.
Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner. 
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.
 

I denna rekrytering samarbetar Coop Väst med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.
 
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.
 



Coop Väst

Coop Väst har idag drygt 800 000 medlemmar och driver 171 Coop-butiker med en samlad nettoomsättning på 9 miljarder kronor.

Konsumentföreningarna Coop Väst och KF Göta fusionerades under det nya namnet Coop Väst den 1:a november 2020. Föreningsområdet sträcker sig från Väst till Öst, mellan Strömstad och Kungsbacka i Väst till Borgholm och Västervik i Öst. Visa mindre

Affärsorienterad CFO Coop Väst

Att vara CFO på Coop Väst Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativ... Visa mer
Att vara CFO på Coop Väst

Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.
 
Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera verksamheten.
 
Övergripande arbetsuppgifter
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.
 
Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen. 
 

• Koncernredovisning
• Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar.
• Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning
• Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning
• Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen
• Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner
• Intern styrning och kontroll
• Avtalshantering
• Ansvarig för funktionerna Ekonomi och IT ( beställaransvar)
• Personalansvar
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Coop Väst förespråkar agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail.
Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner. 
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.
 

I denna rekrytering samarbetar Coop Väst med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.
 
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.
 



Coop Väst

Coop Väst har idag drygt 800 000 medlemmar och driver 171 Coop-butiker med en samlad nettoomsättning på 9 miljarder kronor.

Konsumentföreningarna Coop Väst och KF Göta fusionerades under det nya namnet Coop Väst den 1:a november 2020. Föreningsområdet sträcker sig från Väst till Öst, mellan Strömstad och Kungsbacka i Väst till Borgholm och Västervik i Öst. Visa mindre

Ekonomichef

Ansök    Mar 16    Strömstads kommun    Ekonomichef
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. ARBETSUPPGIFTER Vi samarbetar med Maquire i rekryteringsprocessen, läs mer om tjänsten som ekonomichef här, https://maquire.se/lediga-jobb/1301 Vi söker ekonomichef och kan erbjuda ett intressant och utvecklande uppdrag i en stimulerande miljö såväl geografiskt som organisatoriskt. Strömstad är en kommun med starkt... Visa mer
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.



ARBETSUPPGIFTER
Vi samarbetar med Maquire i rekryteringsprocessen, läs mer om tjänsten som ekonomichef här, https://maquire.se/lediga-jobb/1301

Vi söker ekonomichef och kan erbjuda ett intressant och utvecklande uppdrag i en stimulerande miljö såväl geografiskt som organisatoriskt. Strömstad är en kommun med starkt utvecklingsfokus och med bra förutsättningar för en god ekonomi. Vår geografiska placering vid norska gränsen erbjuder ett strategiskt läge för företag med närhet till storstäder som Oslo och Göteborg. Läget erbjuder också en spännande plattform för nyföretagande där kommunen som organisation bidrar genom att skapa förutsättningar för etablering och tillväxt. Samverkan med det lokala näringslivet är en viktig faktor för utveckling.

KVALIFIKATIONER
Läs mer om tjänsten här,
https://maquire.se/lediga-jobb/1301 Visa mindre

Affärsorienterad CFO Coop Väst

Att vara CFO på Coop Väst Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativ... Visa mer
Att vara CFO på Coop Väst

Coop Väst söker en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamhet. Arbetet utgår från vårt kontor i Uddevalla.
 
Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Coop Väst ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera verksamheten.
 
Övergripande arbetsuppgifter
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.
 
Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen. 
 

• Koncernredovisning
• Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar.
• Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning
• Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning
• Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen
• Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner
• Intern styrning och kontroll
• Avtalshantering
• Ansvarig för funktionerna Ekonomi och IT ( beställaransvar)
• Personalansvar
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Coop Väst förespråkar agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail.
Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner. 
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.
 

I denna rekrytering samarbetar Coop Väst med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.
 
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.
 



Coop Väst

Coop Väst har idag drygt 800 000 medlemmar och driver 171 Coop-butiker med en samlad nettoomsättning på 9 miljarder kronor.

Konsumentföreningarna Coop Väst och KF Göta fusionerades under det nya namnet Coop Väst den 1:a november 2020. Föreningsområdet sträcker sig från Väst till Öst, mellan Strömstad och Kungsbacka i Väst till Borgholm och Västervik i Öst. Visa mindre

Norlandia drift AB söker Redovisningschef till Tanumshede

Ansök    Mar 18    Premier Service Sverige AB    Ekonomichef
Företagsinformation Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå hö... Visa mer
Företagsinformation
Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.


Tjänstebeskrivning
Är du en ledare som har förmåga att se, stötta och utveckla dina medarbetare samtidigt som du har lätt för att både identifiera och driva förbättringsprocesser? Är du dessutom en relationskapande person som brinner för ditt jobb och har lätt för att skapa nya kontakter?
I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?

I din roll som Redovisningschef kommer du ha varierande arbetsuppgifter där bland annat följande kommer att ingå:

• fullt personalansvar för ca 10 medarbetare
• tillsammans med Controller samt på egen hand driva utvecklingsarbeten
• kvalitetssäkring samt uppföljning av rutiner inom redovisning och lön
• utveckling av verksamheten mot auktorisation
• rekrytering av nya kunder
• likviditetsuppföljning/planering
• bokslut och årsredovisningar
• bolagsdeklarationer
• skatteplanering
• koncernredovisning enligt IFRS



Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare ledarerfarenheter samt en utbildningsbakgrund som civilekonom, auktoriserad redovisningsekonom eller motsvarande kompetens. Du skall ha goda kunskaper i redovisning, löner samt så är det meriterande om du behärskar ekonomisystemen Visma Business och Fortnox. Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Vidare har du även körkort B och tillgång till egen bil.
Som person och ledare gillar du ordning och reda samt att både skapa och jobba med tydliga strukturer. Du är positiv, driven, förändringsbenägen samt har lätt för att bygga goda relationer både internt med kollegor samt externt mot kund.
Du lägger stor vikt vid framförhållning, har ett proaktivt förhållningsätt och är inte rädd för att fatta egna beslut inom ditt ansvarsområde. Sist men inte minst, du är en ledare som trivs som bäst när du får jobba med ständiga förbättringar där din coachande ledarstil kommer till sin rätt.

Vad erbjuder vi dig?
Norlandia drift AB är ett företag med en spännande framtid framför sig. Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du kommer dessutom få chansen att skapa många interna och externa kontakter i en stor koncern. Tjänsten är på heltid, vi har kollektivavtal samt så sitter vi i nyrenoverade fräscha lokaler i Tanumshede.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 10 april. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Norlandia drift AB söker Redovisningschef till Tanumshede

Ansök    Mar 11    Premier Service Sverige AB    Ekonomichef
Företagsinformation Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå hö... Visa mer
Företagsinformation
Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.


Tjänstebeskrivning
Är du en ledare som har förmåga att se, stötta och utveckla dina medarbetare samtidigt som du har lätt för att både identifiera och driva förbättringsprocesser? Är du dessutom en relationskapande person som brinner för ditt jobb och har lätt för att skapa nya kontakter?
I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?

I din roll som Redovisningschef kommer du ha varierande arbetsuppgifter där bland annat följande kommer att ingå:

• fullt personalansvar för ca 10 medarbetare
• tillsammans med Controller samt på egen hand driva utvecklingsarbeten
• kvalitetssäkring samt uppföljning av rutiner inom redovisning och lön
• utveckling av verksamheten mot auktorisation
• rekrytering av nya kunder
• likviditetsuppföljning/planering
• bokslut och årsredovisningar
• bolagsdeklarationer
• skatteplanering
• koncernredovisning enligt IFRS



Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare ledarerfarenheter samt en utbildningsbakgrund som civilekonom, auktoriserad redovisningsekonom eller motsvarande kompetens. Du skall ha goda kunskaper i redovisning, löner samt så är det meriterande om du behärskar ekonomisystemen Visma Business och Fortnox. Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Vidare har du även körkort B och tillgång till egen bil.
Som person och ledare gillar du ordning och reda samt att både skapa och jobba med tydliga strukturer. Du är positiv, driven, förändringsbenägen samt har lätt för att bygga goda relationer både internt med kollegor samt externt mot kund.
Du lägger stor vikt vid framförhållning, har ett proaktivt förhållningsätt och är inte rädd för att fatta egna beslut inom ditt ansvarsområde. Sist men inte minst, du är en ledare som trivs som bäst när du får jobba med ständiga förbättringar där din coachande ledarstil kommer till sin rätt.

Vad erbjuder vi dig?
Norlandia drift AB är ett företag med en spännande framtid framför sig. Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du kommer dessutom få chansen att skapa många interna och externa kontakter i en stor koncern. Tjänsten är på heltid, vi har kollektivavtal samt så sitter vi i nyrenoverade fräscha lokaler i Tanumshede.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 10 april. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Norlandia drift AB söker Redovisningschef till Tanumshede

Företagsinformation Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå hö... Visa mer
Företagsinformation
Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.


Tjänstebeskrivning
Är du en ledare som har förmåga att se, stötta och utveckla dina medarbetare samtidigt som du har lätt för att både identifiera och driva förbättringsprocesser? Är du dessutom en relationskapande person som brinner för ditt jobb och har lätt för att skapa nya kontakter?
I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?

I din roll som Redovisningschef kommer du ha varierande arbetsuppgifter där bland annat följande kommer att ingå:

• fullt personalansvar för ca 10 medarbetare
• tillsammans med Controller samt på egen hand driva utvecklingsarbeten
• kvalitetssäkring samt uppföljning av rutiner inom redovisning och lön
• utveckling av verksamheten mot auktorisation
• rekrytering av nya kunder
• likviditetsuppföljning/planering
• bokslut och årsredovisningar
• bolagsdeklarationer
• skatteplanering
• koncernredovisning enligt IFRS



Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare ledarerfarenheter samt en utbildningsbakgrund som civilekonom, auktoriserad redovisningsekonom eller motsvarande kompetens. Du skall ha goda kunskaper i redovisning, löner samt så är det meriterande om du behärskar ekonomisystemen Visma Business och Fortnox. Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Vidare har du även körkort B och tillgång till egen bil.
Som person och ledare gillar du ordning och reda samt att både skapa och jobba med tydliga strukturer. Du är positiv, driven, förändringsbenägen samt har lätt för att bygga goda relationer både internt med kollegor samt externt mot kund.
Du lägger stor vikt vid framförhållning, har ett proaktivt förhållningsätt och är inte rädd för att fatta egna beslut inom ditt ansvarsområde. Sist men inte minst, du är en ledare som trivs som bäst när du får jobba med ständiga förbättringar där din coachande ledarstil kommer till sin rätt.

Vad erbjuder vi dig?
Norlandia drift AB är ett företag med en spännande framtid framför sig. Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du kommer dessutom få chansen att skapa många interna och externa kontakter i en stor koncern. Tjänsten är på heltid, vi har kollektivavtal samt så sitter vi i nyrenoverade fräscha lokaler i Tanumshede.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 13 mars. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Ekonomichef med en stark bakgrund inom ledningsredovisning

Ansök    Jun 17    WAKA Enterprises AB    Ekonomichef
Responsibilities shall include: - Identifying acquisition and investment opportunities, assessing their strategic fit and valuing propositions - Maintaining group M&A pipelines and preparation of updates on M&A opportunities - Carrying out due diligence on organisations, ensuring that we can work in partnership, operationally, financially and ethically - Support the integration of acquired companies - In this position you will be responsible for the overal... Visa mer
Responsibilities shall include:
- Identifying acquisition and investment opportunities, assessing their strategic fit and valuing propositions
- Maintaining group M&A pipelines and preparation of updates on M&A opportunities
- Carrying out due diligence on organisations, ensuring that we can work in partnership, operationally, financially and ethically
- Support the integration of acquired companies
- In this position you will be responsible for the overall strategic and operational performance of the organisation.
- Full line management responsibilities of the Finance functions including task allocation, managing workflow, overseeing payroll, monitoring the quality of work and performance management.
- Preparing periodic financial reports, including monthly accounts, VAT returns, balance sheet reconciliations, variance analysis and commentaries.


Skills & Experience
- Analytical Ability
- Ability to work well independently and as a team player in a very fast passed and dynamic environment
- Strong Finance and Accounting experience in developing effective strategies, procedures and processes to suit a growing organization
- Excellent Communications, Presentation, Reporting and IT skills
- Should have an energetic and enthusiastic approach to work
- Track record of achieving results and resolving complex issues
- Basic knowledge of management accounting is a prerequisite
- Banking or Financial Services background, working at senior management level or is looking for next step upward. Visa mindre

Norlandia drift AB söker Redovisningschef till Tanumshede

Ansök    Feb 18    Premier Service Sverige AB    Ekonomichef
Företagsinformation Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå hö... Visa mer
Företagsinformation
Norlandia Drift AB grundades 1999 och arbetar med redovisning och löner för hotell, konferensanläggningar samt fastighetsbolag. Bland våra kunder finns till exempel Stöten i Sälen, Ronneby Brunn samt Tanumstrand. Vi är ett bolag inom Adolfsen Group där vårt uppdrag är att serva och stötta deras andra verksamheter. Vi präglas av ett högt engagemang, hög kompetens samt att vi ständigt arbetar för att utveckla vårt företag för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.


Tjänstebeskrivning
Är du en ledare som har förmåga att se, stötta och utveckla dina medarbetare samtidigt som du har lätt för att både identifiera och driva förbättringsprocesser? Är du dessutom en relationskapande person som brinner för ditt jobb och har lätt för att skapa nya kontakter?
I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?

I din roll som Redovisningschef kommer du ha varierande arbetsuppgifter där bland annat följande kommer att ingå:

• fullt personalansvar för ca 10 medarbetare
• tillsammans med Controller samt på egen hand driva utvecklingsarbeten
• kvalitetssäkring samt uppföljning av rutiner inom redovisning och lön
• utveckling av verksamheten mot auktorisation
• rekrytering av nya kunder
• likviditetsuppföljning/planering
• bokslut och årsredovisningar
• bolagsdeklarationer
• skatteplanering
• koncernredovisning enligt IFRS



Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare ledarerfarenheter samt en utbildningsbakgrund som civilekonom, auktoriserad redovisningsekonom eller motsvarande kompetens. Du skall ha goda kunskaper i redovisning, löner samt så är det meriterande om du behärskar ekonomisystemen Visma Business och Fortnox. Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Vidare har du även körkort B och tillgång till egen bil.
Som person och ledare gillar du ordning och reda samt att både skapa och jobba med tydliga strukturer. Du är positiv, driven, förändringsbenägen samt har lätt för att bygga goda relationer både internt med kollegor samt externt mot kund.
Du lägger stor vikt vid framförhållning, har ett proaktivt förhållningsätt och är inte rädd för att fatta egna beslut inom ditt ansvarsområde. Sist men inte minst, du är en ledare som trivs som bäst när du får jobba med ständiga förbättringar där din coachande ledarstil kommer till sin rätt.

Vad erbjuder vi dig?
Norlandia drift AB är ett företag med en spännande framtid framför sig. Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du kommer dessutom få chansen att skapa många interna och externa kontakter i en stor koncern. Tjänsten är på heltid, vi har kollektivavtal samt så sitter vi i nyrenoverade fräscha lokaler i Tanumshede.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 13 mars. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre